This page looks best with JavaScript enabled

Περί δικαιοσύνης του Θεού

 ·   ·  ☕ 2 min read


Περί δικαιοσύνης του Θεού

Καταρχήν ας ξεκαθαρίσουμε ότι στην ορθόδοξο πίστη μας και Εκκλησία η “δικαιοσύνη του Θεού” δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την Δυτική θεώρηση και νομικίστικη αντίληψη ότι οι καλοί αμείβονται από τον Θεό στον παράδεισο και τους κακούς τους βάζει στην κόλαση να βασανίζονται.

Αυτή η ανθρωπομορφική αντίληψη για τον Θεό έχει τις εξής πηγές:

  1. Αρχαία Ελλάδα, το δίκαιο του ισχυροτέρου είναι η δικαιοσύνη
    Πλάτων, Πολιτεία, (διάλογος του Θρασύμαχου με τον Σωκράτη)

  2. Η μετάφραση, απόδοση διαφόρων λέξεων της Παλαιάς Διαθήκης με την λέξη “δικαιοσύνη” ως την πλησιέστερη έννοια στα Ελληνικά από τους εβδομήκοντα. Ποιες είναι αυτές οι λέξεις στο πρωτότυπο κείμενο
    tsedaka: - θεία ενέργεια για την σωτηρία του ανθρώπου
    hesed - έλεος, συμπάθεια, αγάπη
    emeth - πίστη, αλήθεια

  3. Η μετάφραση του χωρίου της Γένεσης: “΄Ηη δ’ αν ημέρα φάγητε απ’ αυτού (του καρπού) θανάτω, αποθανείσθε” από τον Άγ. Αυγουστίνο, πατέρας της Δυτικής Θεολογίας, ως εξής: “Εάν φάτε από τον καρπό του δέντρου αυτού θα σάς σκοτώσω”

Αυτή την δικαιοσύνη θεωρούν κυρίως οι άνθρωποι της Δύσης ως τυφλή με ένα σπαθί έτοιμο να κόψει κεφάλια σε αντίθεση με την Δικαιοσύνη του Θεού που βλέπει τα πάντα και έχει έλεος, συμπάθεια, πίστη, αγάπη, αλήθεια και ενεργεί για την σωτηρία του ανθρώπου !

Σχολιασμός


01: 2020-02-14 08:12:05

Σχόλιο στο Facebook: 10221774046208909_10221774125130882
Γράφοντας αυτά και εξετάζοντας τον εαυτό μου, σκέφτηκα αυτό που είπε ο Χριστός “εν ω γαρ κρίματι κρίνετε κριθήσεσθε”. Κύριε ελέησον, φώτισον μου το σκότος Κύριε….

02: 2020-02-14 08:29:01

Σχόλιο στο Facebook: 10221774046208909_10221774202212809

Και κάτι άλλο που το άκουσα από τον π. Ευάγγελο Παπανικολάου, για το χρέος της Ελλάδος προς τους δανειστές μας. Λένε αυτοί, “χρωστάς ; Θα πληρώσεις, και αν δεν έχεις θα στα πάρουμε όλα και θα συνεχίζεις να μας χρωστάς”.

Ο Χριστός τι λέει, σας το χαρίζω το χρέος, συγχωρεθείτε και σας το χαρίζω. Φιλότιμος γὰρ ὢν ὁ δεσπότης, δέχεται τὸν ἔσχατον, καθάπερ καὶ τὸν πρῶτον· ἀναπαύει τὸν τῆς ἑνδεκάτης, [59.722] ὡς τὸν ἐργασάμενον ἀπὸ τῆς πρώτης· καὶ τὸν ὕστερον ἐλεεῖ, καὶ τὸν πρῶτον θεραπεύει· κἀκείνῳ δίδωσι, καὶ τούτῳ χαρίζεται. καὶ τὰ ἔργα δέχεται, καὶ τὴν γνώμην ἀσπάζεται. καὶ τὴν πρᾶξιν τιμᾷ, καὶ τὴν πρόθεσιν ἐπαινεῖ. (Κατηχητικός λόγος Αγ. Ιωάννη Χρυσοστόμου εις το Άγιον Πάσχα).
https://www.youtube.com/watch?v=3Wgg1hjwOso

Share on

Αθανάσιος
WRITTEN BY
Αθανάσιος
Χατζής του Ιωάννη και της Χριστίνας