Ο κόσμος από κονφορμισμό αρχίζει και υποστηρίζει (συμμορφώνεται) με οποιοδήποτε επιχείρημα προβάλει κάποια εξουσία. Μπορώ να μετρήσω εννέα εξουσίες στην κοινωνία:
-
- η πλειοψηφική εξουσία της μάζας (χαμηλότερο επίπεδο εξουσίας)
-
- η θρησκευτική εξουσία
-
- η τεχνολογική - επιστημονική εξουσία
-
- η στρατιωτική εξουσία
-
- η δικαστική-νομοθετική εξουσία
-
- η πολιτική εξουσία
-
- η δημοσιογραφική-επικοινωνιακή εξουσία των ΜΜΕ
-
- η οικονομική εξουσία (έκδοση του χρήματος)
-
- η μυστικιστική εξουσία (μυστικές λέσχες και υπηρεσίες, αποκρυφισμός - υψηλότερο επίπεδο εξουσίας)
Ο καθηγητής Κωνσταντίνος Κυρίτσης έκανε μια ομιλία στο Δίκτυο Ελληνισμού για το χρηματοπιστωτικό σύστημα και ιδιαίτερα για τα κόκκινα δάνεια. Αυτό που προσωπικά σημείωσα και το θέτω στην αντίληψή σας είναι το σημείο που απαριθμεί τις εξουσίες στην σύγχρονη κοινωνία μας. Αντιλαμβάνεται κάποιος το μέγεθος της υπονόμευσης που έχουν υποστεί όλες οι παραπάνω εξουσίες στην κοινωνία μας (πλην της Νο1) δεκαετίες τώρα για να μην πω από την επανάσταση του 21 και μετά.
Πολύ συνοπτικά αυτό που έγινε στην Ελλάδα και φυσικά εφαρμόστηκε σε άλλες χώρες ήταν ότι η Νο1 εξουσία διάβρωσε με μοχλό την Νο2 εξουσία όλες τις υπόλοιπες. Σήμερα η πλειοψηφία ΣΥΜΜΟΡΦΩΘΗΚΕ και ΣΥΜΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ με αυτά που τις υπαγορεύουν οι υπόλοιπες 8 εξουσίες. Συνεπώς καλούμαστε να ανατρέψουμε αυτή την τάξη, αυτή την ΝΕΑ ΤΑΞΗ, αυτήν την παραμορφωμένη, δυστοπική κοινωνία, το οποίο θεωρώ ότι ανθρωπίνως είναι αδύνατο να γίνει. Γνωρίζω όμως και μοιράζομαι μαζί σας ότι: ΤΑ ΑΔΥΝΑΤΑ ΠΑΡΑ ΑΝΘΡΩΠΟΙΣ ΔΥΝΑΤΑ ΠΑΡΑ ΤΩ ΘΕΩ ΕΣΤΙΝ
Πολύ σχετικό με τα παραπάνω είναι η ομιλία του μακαριστού π. Αθανάσιου Μυτιληναίου που απαντά στο ερώτημα “Ο Χριστιανός πρέπει να ξεχωρίζει;“
Θα πει ο Απόστολος Παύλος στην Προς Ρωμαίους, 12, 2: «Μὴ συσχηματίζεσθαι τῷ αἰῶνι τούτῳ». Συσχηματίζομαι θα πει μπαίνω στο ίδιο σχήμα, στο ίδιο καλούπι. Αν βάλω σε ένα ποτήρι νερό και το κάνω πάγο, βγαίνει ένα ποτήρι (σχήμα). Αυτό σημαίνει ότι το νερό πήρε το σχήμα του ποτηριού. Εσύ λοιπόν, Χριστιανέ, μην μπεις στο καλούπι του κόσμου να πάρεις το σχήμα του κόσμου. Αυτό θα πει «μὴ συσχηματίζεσθαι τῷ αἰῶνι τούτῳ»