H αποθέωση των ορθολογιστών της Δύσης

Δεν είναι ο τρόπος που λαμβάνουμε τη Θεία Κοινωνία, αλλά είναι η Θεία Κοινωνία καθ’ εαυτήν που μας σώζει και μας χαρίζει αιώνια ζωή - Αρχιεπίσκοπος Αμερικής

γενέσθω μοι τὰ ἅγια ταῦτα εἰς ἴασιν καὶ κάθαρσιν καὶ φωτισμὸν καὶ φυλακτήριον καὶ σωτηρίαν καὶ ἁγιασμὸν ψυχῆς τε καὶ σώματος - Μ. Βασίλειος (Ευχή Β προ της Θείας Μεταλήψεως).

Ναι αλλά αμφισβητείται εμμέσως πλην σαφώς ότι μεταλαμβάνει κάποιος Σώμα και Αίμα Χριστού αφού:

  1. φοβάται και λαμβάνει μέτρα για να μην κολλήσει οποιοδήποτε νόσημα την ιερότερη στιγμή της Ζωής του, την ώρα που προσέρχεται να κοινωνήσει μαζί με τους υπόλοιπους αδερφούς του μέσα στον Ιερό Ναό σε κοινή τράπεζα.

  2. αμφισβητεί την αγιαστική δύναμη των τιμίων δώρων, του Χριστού. Δηλαδή την δυνατότητα που έχει κάποιος ήδη άρρωστος σωματικά να γίνει καλά ή να πάρει δύναμη να αντιμετωπίσει την όποια ασθένειά του (βλ. ευχή Μ. Βασιλείου).

  3. βλέπει τον αδερφό του ως πιθανό φορέα επικίνδυνης μολυσματικής νόσου και όχι ως μέλος του σώματος του Χριστού, της Εκκλησίας.

Όσο για τους κληρικούς, δηλαδή αυτοί που είναι εκλεγμένοι από τον λαό για να λειτουργούν το μυστήριο, καλλιεργούν στην συνείδηση των πιστών και την δική τους αυτή ακριβώς την πλάνη.

Αυτό λοιπόν αδέρφια δεν λέγεται κοινωνία Χριστιανών, αλλά προσέλευση ατόμων με δικαίωμα στην λαβίδα του ο καθένας και στο περιεχόμενο αυτής !

Λυπάμαι αλλά μέλος μιας τέτοιας “Εκκλησίας”-Θρησκείας με μάσκες και απολυμάνσεις μέσα στον ιερό χώρο του ναού και ατομικές λαβίδες για κοινωνία εγώ δεν είμαι ούτε πρόκειται να γίνω. Εμείς ΔΕΝ παίζουμε θέατρο στην Εκκλησία του Χριστού και όποιος θέλει ας το καταλάβει και όσοι πιστοί προσέλθετε.

Αν δεν πιστεύει κάποιος ότι πάει να κοινωνήσει Σώμα και Αίμα Κυρίου, γιατί προσέρχεται ; Περισσότερο φοβάται μην τον κολλήσει ο αδερφός του που μεταλαμβάνει από το ίδιο ποτήρι με την ίδια λαβίδα από το ότι μεταλαμβάνει ο ίδιος αναξίως ;

(Α Κορ. ΚΕΦ 11, ΣΤΙΧ: 28, 29 δοκιμαζέτω δὲ ἄνθρωπος ἑαυτόν, καὶ οὕτως ἐκ τοῦ ἄρτου ἐσθιέτω καὶ ἐκ τοῦ ποτηρίου πινέτω, ὁ γὰρ ἐσθίων καὶ πίνων ἀναξίως κρῖμα ἑαυτῷ ἐσθίει καὶ πίνει, μὴ διακρίνων τὸ σῶμα τοῦ Κυρίου.)

Στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου…